پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182537
ظريف:عربستان بايد ما را راضي نگه دارد
تاریخ انتشار : 1394/05/22 18:43:39
نمایش : 1300
وزير خارجه ايران در جريان سفرش به لبنان در گفت‌وگو با روزنامه السفير لبنان گفته بود که تهران خواهان همکاري براي حل و فصل مسائل خاورميانه است و به دوستانش در منطقه از صميم قلب لبخند مي‌زند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «محمد جواد ظريف» وزير خارجه ايران در گفت‌وگو با روزنامه «السفير» لبنان، اعلام کرد که تهران به دنبال همکاري با کشورهاي منطقه و خيرخواه مردم خاورميانه است.

وزير خارجه ايران ابراز اميدواري کرد که حل‌وفصل پرونده هسته‌اي ايران تأثير مثبتي بر حل و فصل پرونده‌هاي خاورميانه داشته باشد.

ظريف به روزنامه السفير گفت: به نظر ما مسأله پرونده هسته‌اي يک موضوع جانبي بود که حل و فصل شد؛ اما مسأله اصلي مربوط به خاورميانه است و ما به همکاري و تلاش خيرخواهانه براي خاورميانه و مردم آن اميدواريم و آرزو مي‌کنيم که همه تلاش‌ها به سود کشورهاي منطقه باشد.

وي همچنين درباره لغو سفرش به ترکيه گفت: به دليل سفر به لبنان سفر به ترکيه به تعويق افتاد زيرا امکان ديدار با مسئولان ترکيه در مدت زمان محدود وجود نداشت اما هفته آينده به ترکيه خواهم رفت.

وزير خارجه ايران در پاسخ به سوالي که آيا «ديپلماسي لبخند» که در گفت‌وگو با طرف‌هاي غربي درباره برنامه هسته‌اي به کار گرفته شده بود در گفت‌وگو با کشورهاي عربي به ويژه عربستان نيز کاربرد دارد گفت که ما به دوستانمان در منطقه از صميم قلب لبخند مي‌زنيم.

وزير خارجه ايران در پاسخ به اين مسأله که برخي کشورهاي عربي منطقه مي‌گويند مي‌خواهند به جاي حرف شاهد عمل ايران باشند گفت که ما فکر مي‌کنيم که دوستانمان در خاورميانه نياز دارند واقعيت‌ها را همانگونه که هستند بپذيرند؛ ما هميشه با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم کرديم و بارها از سوي همسايگانمان آسيب ديديم.

ظريف گفت: ما کسي نبوديم که از صدام حسين حمايت کرده باشد؛ عربستان اما در جنگ تحميلي از صدام حمايت کرد و اگر قرار بر اين باشد که طرفي، طرف ديگر را راضي نگه دارد (با وجود اينکه ما چنين انتظاري نداريم) اما اين عربستان است که بايد اين کار را انجام بدهد و ما را راضي نگه دارد نه اينکه ما آنها را.

وزير خارجه ايران که به لبنان، سوريه و پاکستان سفر کرده در جريان اين سفرها گفت که همه کشورهاي همسايه بايد گفت‌وگوهايي بر اساس رايزني و همکاري ايجاد کنند و مرکز توجه همه اين کشورها بايد تحقيق منافع مشترک باشد.


مرجع : خبرگزاري فارس
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html